N

Fri frakt över 700kr i Sverige och 150 euro utomlands

N

Använd koden H20 för 15% rabatt på allt

Köpevillkor

  1. …Allmänt
    Nedan följer våra köpvillkor som reglerar ditt köp av produkter från Nordflora AB. Genom att genomföra ett köp hos oss godkänner du dessa villkor.
    1. Dessa bestämmelser tillämpas när du, som konsument, gör en beställning via Nordflora e-handel på www.nordflora.se. Genom att genomföra ett köp på nordflora.se ingår du i ett avtal med Nordflora AB och är medveten om att du är bunden av dessa villkor samt vår
      Integritetspolicy, som du kan ta del av här: https://www.nordflora.se/integritetspolicy.
      Observera att dessa köpvillkor kan komma att justeras, och det åligger dig att noggrant granska villkoren vid varje individuellt köp
  2. Genomförandet av avtal.
    För att fullfölja ett köp på nordflor.com måste du vara över 18 år. Om du är under 18 år krävs målsmans medgivande enligt Föräldrabalken. Genom att göra en beställning på nordflora.se godkänner du de villkor som var publicerade vid den tiden, vilka anges nedan, och du intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta.
  3. Priser och Betalning
    1. Priserna som anges på Nordflora AB:s webbplats (är angivna i svenska kronor och inkluderar moms. Momsen specificeras på orderbekräftelsen/kvittot. Leveransavgifter ingår inte i de angivna priserna) inkluderar moms och eventuella andra tillämpliga avgifter.
    2. Betalning kan göras med de betalningsmetoder som anges på Nordflora AB:s webbplats. Vi förbehåller oss rätten att ändra tillgängliga betalningsmetoder. (De aktuella priserna presenteras tydligt på hemsidan i anslutning till varorna. Vid uppenbara prisfel är vi inte förpliktade att erbjuda det felaktigt lägre priset.)
    3. Om det skulle förekomma felaktiga prisuppgifter på vår webbplats, förbehåller vi oss rätten att korrigera dessa fel och att avbryta beställningen om du inte accepterar det korrekta priset. Att genomföra en beställning och betalning på nordflora.com är säker, tryggt och smidigt. Vi erbjuder följande betalningsalternativ i Sverige: Mastercard/Eurocard, Swish eller faktura/del betalning (Klarna Konto)
    4. I syfte att minska onlinebedrägerier trädde en ny lag i kraft den 1 januari 2023 som innebär krav gällande stark identitetsverifiering vid kreditköp. Med detta som bakgrund är nu BankID-identifiering obligatorisk vid samtliga kreditköp på nordflora.se.
  4. Frakt och leveranser
    1. Nordflora AB strävar efter att leverera produkterna inom den angivna tidsramen på vår webbplats. Leveranstiden kan dock variera beroende på leveransadress och andra omständigheter utanför vår kontroll.
      I kassan anges en preliminär leveransdag för varje fraktalternativ. Detta datum är en uppskattning och kan inte garanteras. Observera att det vid perioder som julhandeln, andra högtider eller stora kampanjer kan förekomma förseningar. Fraktkostnaden för respektive leveransalternativ visas i kassan.
      Ekonomifrakt (alltid gratis vid köp över 700kr)
      Postnord
      Ditt postnummer avgör om du kan välja detta fraktalternativ. Paketet levereras till valt ombud eller förvaringsbox och aviseras via sms från Postnord. Paketet ligger kvar hos ombudet eller paketboxen i 7 dagar.
    2. Om en leverans försenas kommer Nordflora AB att informera dig om den nya leveranstiden så snart som möjligt.
  5. Ångerrätt och Retur
    1. Om du ångrar ditt köp har du rätt att returnera produkterna inom 14 dagar från den dag du mottog dem. Du måste meddela oss om din avsikt att ångra köpet och returnera produkterna i enlighet med våra returinstruktioner.
    2. Återbetalning av köpesumman inkluderar även fraktkostnader, men du står själv för returfrakten om produkterna inte är defekta.
    3. Returnering av produkter godkänns inte om produkten är; öppnad, skyddplatsen är borttagen eller andra tecken på användning.
    4. Om du vill ångra ditt köp eller returnera någon produkt från din beställning måste du meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit produkterna, i enlighet med Distansavtalslagen. För att godkännas måste returprodukten vara i obruten, oanvänd kondition och förvaras i
      oskadad originalförpackning med tillhörande emballage. Produkter såsom öppnad eller använd kosmetika, hudvårds- och hygienprodukter kan inte återlämnas av hygieniska skäl.
      Detta åtgärdas för att säkerställa att alla våra kunder får en oanvänd och fräsch produkt. Som kund ansvarar du för risken vid returfrakt, inklusive risken för eventuell skada eller förlust av produkten under transporten tillbaka till oss. Se till att förpackningen är ordentligt skyddad.
    5. Efter att du har informerat oss om din önskan att returnera, exempelvis genom att skapa en retur under Mina Sidor, har du enligt distansavtalslagen 14 dagar på dig att skicka tillbaka produkten. När vi har mottagit din retur och bedömt att produkten är i väsentligt oförändrat skick, kommer vi inom 14 dagar att genomföra återbetalningen och meddela dig via e-post att ärendet är avslutat. Återbetalningen utförs med samma betalningsmetod som användes vid köpet.Observera att retur- och ångerrätten endast gäller för obruten förpackning.
  6. Reklamation och Garanti
    1. Om du upptäcker fel eller brister i de produkter du har köpt från Nordflora AB, vänligen kontakta oss snarast möjligt. Vi kommer att försöka åtgärda felet eller erbjuda dig en ersättningsprodukt eller återbetalning i enlighet med gällande lagar och bestämmelser.
    2. Vår garanti täcker endast fel eller skador som uppstår på grund av tillverkningsdefekter.
      Om du ångrar ditt köp, genomför en retur. För skadade produkter eller om någon produkt saknas i din order, gör en reklamation. Observera att vi inte erbjuder någon “nöjd kund-garanti”. Det betyder att vi inte accepterar returer eller reklamationer för använda produkter som inte motsvarar dina förväntningar. Vid eventuell allergi eller överkänslighet rekommenderar vi alltid att du testar en ny produkt på en liten yta, som
      handleden, och väntar i 24 timmar för att se om det uppstår någon reaktion.
      Hudkräm kan skydda din hud från yttre påverkan, men om det finns inre sjukdomar som leder till hudproblem måste du först behandla dem med din läkare. Prova de produkter som passar dig bäst. Ha tålamod – det brukar ta 1-2 månader innan du ser effekten
    3. Efter att du har registrerat din retur- eller reklamationsförfrågan kommer du att få information via e-post med ytterligare instruktioner gällande ditt ärende. Om produkten behöver returneras till oss, vänta på en returfraktsedel. Observera att vi inte återbetalar eventuella egna fraktkostnader.
      Om du behöver hjälp med att registrera din retur eller reklamation, kan du kontakta vår kundtjänst för assistans. Våra kontaktuppgifter finns här. För att snabba upp reklamationshanteringen kan du ladda upp en bild av den aktuella skadan eller reklamationsorsaken (gäller endast reklamationer).
      Som kund bär du ansvaret för produkten tills den har mottagits av vår returavdelning, vilket inkluderar risken för skada eller förlust under frakten tillbaka till oss. För en trygg transport, se till att förpackningen är ordentligt skyddad
  7. Tillämplig lag och tvist
    Vid eventuell tvist följer Nordflora AB beslut från Allmänna Reklamationsnämnden. Allmänna Reklamationsnämnden nås antingen via hemsidan www.arn.se eller genom adress Box 174, 101 23 Stockholm. Du kan även klaga via EU:s online plattform för tvistlösning som du når via http://ec.europa.eu/consumers/odr.
    Dessa villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och, utan hinder av vad som anges under stycket ovan, avgöras av allmän domstol.Enligt konsumentköplagen är det inte möjligt att reklamera en vara vid missnöje då vi ej har
    någon nöjdhetsgaranti.
    Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
    Länk till EU:s gemensamma tvistlösningssida hittar du här.
    Almänna reklamationsnämnden
    Box 174
    101 23 Stockholm
  8. Ändringar av köpvillkor
    Nordflora AB förbehåller sig rätten att vidta ändringar av köpvillkoren. Ändringar av köpvillkoren kommer att informeras på vår webbplats.
  9. Kontaktuppgifter
    Det går bra att kontakta vår kundtjänst angående frågor eller annat som rör våra köpvillkor. Kontaktuppgifter till vår kundtjänst finns på vår webbplats.

 

***
Köpvillkoren fastställdes av Nordflora AB den 4 November 2023.

KONTAKTUPPGIFTER
Nordflora AB
Slottsgatan 116,
602 22 Norrköping, Sverige

Organisationsnummer: 559444-6519
Kundservice: 011-10 21 71
Mail: info@nordflora.se